Łukasz Wroński sprawował w ostatnim czasie funkcję dyrektora departamentu Ochrony Interesów Konsumentów w UOKIK, natomiast Katarzyna Racka była zastępcą dyrektora departamentu Ochrony Konkurencji w UOKIK.

Ta inwestycja wpisuje się w strategię BWHS dążącą do wzmocnienia Praktyki Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a tym samym intensyfikacji doradztwa prawnego w tym obszarze - deklaruje kancelaria.


Łukasz Wroński – radca prawny, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z ochroną konsumentów oraz praktyką regulacyjną Prezesa UOKiK ze szczególnym uwzględnieniem nieuczciwych praktyk rynkowych w branży e-commerce, sektorze usług telekomunikacyjnych i finansowych, w tym fintech. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w stosowaniu polskiego i europejskiego prawa konsumenckiego zdobytego w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów posiada unikalne umiejętności oceny praktyk przedsiębiorców na rynku B2C pod kątem respektowania zasad uczciwej konkurencji oraz reguł dotyczących ochrony konsumentów. W trakcie praktyki w UOKiK podejmował lub nadzorował działania w obszarze ochrony konsumentów. Następie przez kilka lat kierował Departamentem Ochrony Interesów Konsumentów. Reprezentował również Prezesa UOKiK przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i przed Sądem Apelacyjnym. Jako szef Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów, we współpracy z delegaturami UOKiK, był odpowiedzialny za nadzór nad egzekwowaniem naruszeń z zakresu publicznoprawnej ochrony konsumentów we wszystkich sektorach rynku konsumenckiego przy wykorzystaniu pełnego spektrum uprawnień Prezesa UOKiK.

Katarzyna Racka – radca prawny, specjalizuje się w polskim i unijnym prawie konkurencji, zagadnieniach związanych z e-commerce, rynkami regulowanymi, w szczególności telekomunikacyjnym, umowami dystrybucyjnymi, przewagą kontraktową w sektorze rolno-spożywczym, a także procedurą administracyjną i sądowo-administracyjną. Doświadczenie zdobywała prowadząc administracyjne postępowania wyjaśniające i antymonopolowe oraz sądowe, m.in. w sprawach z odwołań od decyzji Prezesa UOKiK, organizując i biorąc udział w przeszukaniach i kontrolach przedsiębiorców prowadzonych przez UOKiK oraz Komisję Europejską, działając w grupach roboczych Europejskiej Sieci Konkurencji (European Competition Network), w tym pracując m.in. nad zmianami Modelowego Programu Leniency (programu łagodzenia kar). Brała również udział w pracach dotyczących krajowych i unijnych aktów legislacyjnych, np. ustawy o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji, czy rozporządzenia PE i Rady (UE) w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego.