Produkcja silników ruszy w 2020 r. Nakłady inwestycyjne projektu wyniosą 400 mln PLN, co zwiększy dotychczasowe zaangażowanie Toyoty w inwestycje produkcyjne w Polsce do niemal 4,5 mld PLN.

Najnowsza generacja silnika jest zaprojektowana w oparciu o nową globalną platformę projektową Toyoty (TNGA – Toyota New Global Architecture). Silnik ten wraz z baterią będzie wykorzystywany w napędach hybrydowych oraz w wersji konwencjonalnej (będą w niego wyposażone modele Toyoty, które pojawiać się będą na rynku od roku 2020).

DZP doradza koncernowi w procesie pozyskania pomocy publicznej dla inwestycji w postaci wsparcia finansowego zaoferowanego przez Ministra Rozwoju i Finansów w ramach Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011 - 2020, jak również z tytułu lokalizacji projektów na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "INVEST-PARK".
Kancelaria doradza Toyocie od początku procesu - od zawarcia z Ministrem Rozwoju i Finansów listu intencyjnego, a następnie doradzaliśmy przy sporządzeniu aplikacji do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Ministerstwa Rozwoju oraz Wałbrzyskiej SSE.

Ze strony DZP projekt prowadzi Marcin Krakowiak, szef i partner Praktyki Infrastruktury i Energetyki, Anna Glapa, partner oraz Aneta Włoszek, associate.
Kancelaria podkreśla, że od wielu lat jest doradcą prawnym Toyoty w zakresie wszelkich aspektów jej działalności, w tym w zakresie prawa korporacyjnego oraz prawa pracy. DZP wspiera również Toyotę w zakresie pomocy publicznej, w tym w szczególności, w zakresie prowadzenia działalności na terenie SSE oraz pozyskiwania innych form wsparcia w związku z realizowanymi projektami inwestycyjnymi.


TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka silników w Jelczu-Laskowicach wytwarza 1,5 l silniki benzynowe a także 1,4 l oraz 2,2 l silniki Diesla i zatrudnia blisko 500 pracowników. Jej roczne zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych. Zakład w Wałbrzychu produkuje 1,0 l silniki benzynowe oraz manualne  i półautomatyczne skrzynie biegów i zatrudnia ok. 1500 osób. Jego możliwości produkcyjne sięgają 371 tysięcy silników oraz 720 tysięcy skrzyń biegów rocznie. Fabryki te zaopatrują montownie samochodów Toyoty zlokalizowane w Europie: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji i Rosji oraz poza Europą: w Turcji, Republice Południowej Afryki i Japonii.