Ze strony DZP doradztwo w procesie zawierania joint venture pomiędzy MTU Aero Engines AG a Lufthansa Technik AG prowadzone było przez ekspertów z Praktyki Infrastruktury i Energetyki Marcina Krakowiaka, szefa i partnera oraz dr Krzysztofa Fliszkiewicza, senior associate.

Kontrakt, który zastąpił  wstępne porozumienie w sprawie ogólnych zasad współpracy podpisane w lutym 2017 r., został sfinalizowany przez obie spółki  4 grudnia. Każdy z partnerów będzie miał 50-proc. udziałów w nowo powstałej spółce.

Spółka EME Aero  będzie mieć siedzibę w Polsce i w przyszłości zatrudni ponad 800 pracowników. Obie strony w ramach wspólnego przedsięwzięcia zainwestują do 2020 r. łączną kwotę około 150 milionów euro.

EME Aero będzie zajmować się konserwacją, przeglądami i naprawą lotniczych silników, wytwarzanych przez amerykańską firmę Pratt&Witney. To silniki wykorzystywane m.in. w samolotach Airbus A320neo, którymi lata m.in.Lufthansa. Stosowane są też w samolotach serii Bombardier CS.